Niečo zo zákulisia – ako pre Vás fotíme naše knihy doma
V dnešnej časti blogu by sme Vám radi ukázali opäť niečo zo zákulisia. Konkrétne, ako vzniká fotografia k propagačnému príspevku pre sociálne siete.
1. Nápad
Asi najdôležitejší bod zo všetkého, pretože bez neho sa nič nepohne a naopak, od neho závisí náš celý ďalší počin – čo budeme k foteniu potrebovať (rekvizity, techniku, miesto, čas, …)
Možnosti sú v podstate len dve. Buď prídete na nejakú ideu sami od seba, alebo sa inšpirujete, okukáte už niečo existujúce a pridáte k tomu niečo Vaše. Skvelý portál na inšpiráciu, či výrobu dekorácii je určite obľúbený Pinterest.com – apropo, máte už svoju nástenku? 😉 A keďže sa nám blíži jar, pracujeme vládou nariadeným „homeoffice-om“ a obchody sú zatvorené, inšpirovali sme sa aj my a do našej reklamnej kampane sme tak hľadali návody, ako vyrobiť vhodné kvety z papiera z toho, čo dom dá. Tak teda poďme na to …
Návod pre výrobu papierových kvetov
Naším zámerom je teda nafotiť jarnú sériu v pastelových farbách s použitím papierových kvetov, kvetov zo servítok.
2. Príprava rekvizít
Postup výroby sme si úspešne našli, hor sa do výroby rekvizít …
Poznámka redaktora 1 – pre rodičov / budúcich rodičov:
Keďže rekvizity vyrábame počas homeoffice-u, dobre zvážte miesto a čas ich výroby, a rovnako tak aj miesto, kde ich uložíte, aby ste ich tak, ako ja, nemuseli vyrábať nanovo, lebo Vaša milovaná ratolesť sa z nemenovaného dôvodu rozhodla ich učiť plávať v záchodovej mise
Poznámka redaktora 2 – pre deti:
Nie, papierové kvety nevedia plávať, nemajú radi vodičku, nie sú živé…
… Rodičovstvo v období vzdoru je úžasná disciplína, čo deň, to prekvapenie… 😉
3. Realizácia nápadu – samotné fotenie, vznik fotografie.
Rekvizity k foteniu sme si „pracne“ alebo „menej pracne“ vyrobili (viď predchádzajúci bod), pripravíme si teraz naše plánované „zátišie“ a vyhotovíme náš vysnívaný cvak …
Niekedy počas fotenia môže nastať situácia, že Vami vymyslený nápad napokon vôbec nevyzerá lichotivo, teda nespĺňa očakávania Vašich predstáv. Stáva sa, netreba si z toho robiť ťažkú hlavu. Fotenie je kreatívny proces a kritika výsledného produktu, fotografie, je vysoko subjektívna, čo sa páči jednému, nemusí sa druhému a je to tak v poriadku 😉
Preto, skúšajte rôzne uhly, svetelné podmienky, prípadne zmeňte, upravte nejakú časť rekvizít v zátiší, nie je potrebné meniť hneď celé zátišie, niekedy postačí upraviť len detail. Môže sa stať, že bude potrebné vyskúšať aj inú fototechniku – napríklad iný objektív (ohniskom, svetelnosťou), ak fotíte zrkadlovkou/bezzrkadlovkou, tak ako my v tomto blogu a pri väčšine našich kampaní. Hoci v dnešnej dobe už pokročili aj foťáky v mobiloch a pri dobrých svetelných podmienkach sa dajú smelo použiť. Samozrejme, fyziku človek neoklame, šošovka vo fotoaparáte je predsa väčšia ako tá v mobile a čip, ktorý sníma svetlo, tiež.
Nuž a rovnako tak sa počas fotenia môže aj stať, že pri všetkom tom skúšaní a hľadaní správneho uhlu, dostanete ešte oveľa lepší nápad ako bol pôvodný plán 😉
Fotíme celok i detaily.
(Zdroj: Knihanaj.sk )
Fotografia pred úpravou – tak ako sme ju cvakli fotoaparátom (v našom prípade sme použili Fujifilm X-T10, ktorý má skvelý obrazový výstup už pri „jpg“ kvalite, použili sme objektív fujinon 18 mm so svetelnosťou f 2.0, teda s vysokou svetelnosťou )
4. Post-process – úprava fotografie, koláže, grafická úprava, …
Keďže v našich kampaniach fotíme väčšinou zrkadlovkou / bezzrkadlovkou, fotíme do kvality „RAW“, teda do formátu, kde je viac dát ako v „bežnom jepegu“, fotografiu je teda potrebné finálne upraviť, aby sme ju mohli použiť pre web.
Úpravu fotografie odporúčame v každom prípade, majte na pamäti, že ide o vašu prezentáciu a cieľom je dostať z nafotenej fotky maximum pre možné oslovenie potenciálnych zákazníkov. Fotografiu sme upravili v programe Adobe Photoshop Lightroom Classic.
tento program je za mňa asi najlepší na úpravu fotografií vôbec. Ak máte dobre nafotené, upravíte doslova jedným klikom. Na internete nájdete množstvo kurzov i návodov ako na to 😉
Výsledná fotografia po úprave v programe Adobe LR Classic
5. Samotný príspevok na sociálnej sieti
Hotovú, finalizovanú fotografiu môžeme smelo použiť na propagáciu nášho produktu
Kreativite zdar a najmä dobré svetlo prajeme 😉